vegis.ro%20
kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
vegis.ro%20
Alimentatie
Sanatate

10 Reguli pentru o nutritie sanatoasa

De articoleutile - marți octombrie 24, 2017

Dintre toate informaţiile pe care trebuie să le ştii pentru a ţine o cură de slăbire autentică, sănătoasă, alimentaţia este partea cea mai uşoară. Să afli ce trebuie să mănânci, când, cum, cât, acestea sunt lucrurile banale.

Oamenii chiar cred că a mânca sănătos, a avea o alimentaţie ce te conduce spre sănătate, energie, supleţe, este fizică nucleară, este ceva ascuns vederii şi cunoscut doar de cei puţini. Hai să înşirăm regulile pe care, cu cât le aplici mai corect şi mai multe, cu atât vei prinde aripi, iar slăbitul va fi o simplă consecinţă. Aşteaptă-te la lucruri uşoare, de bun simţ, intuitive.

  1. Zilnic trebuie să ai o porţie maaare şi generoasă de legume.Dacă stomacul şi intestinele tale nu sunt răzvrătite din fire, atunci transformă totul în salată şi du-te cât mai spre crud posibil. Dar dacă lucrurile sunt mai sensibile, atunci le poţi găti uşor, pentru a fi mai uşor tolerate de corpul tău.
  2. Legumele le poţi combina cu orice vrei tu, mai puţin cu fructele.
  3. Fructele, drăguţele, sunt pretenţioase şi sofisticate în lumea lor. Ele se adună în bisericuţe şi nu primesc pe nimeni în cercul lor. Astfel că fructele trebuie să le consumi mereu singure, pe stomacul gol. Locul lor ideal este dimineaţa, pe săturate. Şi nu, nu fructele îngraşă, ci felul în care nu ştim să le folosim şi să le încadrăm corect.
  4. Oriunde ai produs animal, nu trebuie să ai carbohidraţi complecşi. Dacă în lista A avem produse animale, iar în lista B avem carbohidraţi complecşi, niciodată nu amesteca un produs din lista A cu un produs din lista B, la aceeaşi masă. Lista A înseamnă: orice produs animal, de la ouă la carne, peşte, fructe de mare, mozarella, sărmăluţe sau şorici. Lista B înseamnă: cartofi, orez, orice fel de făină, năut, fasole boabe, linte, mazăre, hrişcă, mei, mălai şi mămăliguţă, chia, quinoa şi alte cereale sofisticate. Ce deducem pănă aici: că te desparţi cu drag şi o lacrimă în ochi de mămăliguţa cu brânză, de peştele cu mujdei şi mămăligă, de pastele cu fructe de mare şi de româneasca noastră fasole cu ciolan.
  5. Consumă maxim 1 tip de aliment din lista A într-o zi şi maxim 1 aliment din lista B, evident, nu la aceeaşi masă. Ideal este nici chiar în aceeaşi zi.
  6. Seara consumă doar produse de post. Nu, peştele nu este de post. Seara consumă pe cât posibil doar produse pe bază de legume şi încearcă să ocoleşti lista B. Da, cartofii prăjiţi sunt de post, dar parcă nu ar merge seara, tu ce zici? Deci, ideal este ca seara să consumi produse uşor digerabile, pe bază vegetală:legume, ciuperci, soia, supe creme sau sucuri de legume, nuci şi seminţe crude înmuiate, salate sau tot ce ţi-ai scris în agendă că vei face sau vei avea pregătit.
  7. Asigură-te că ai zilnic în program o mânuţă mică, sau, şi mai bine zis, o lingură de nuci şi seminţe crude înmuiate. Acestea le pui la înmuiat într-o cană dimineaţa şi le consumi cu zâmbetul pe buze. Mai mult de atât se adună pe şolduri.
  8. Apa noastră cea de toate zilele trebuie să o consumi până la o cantitate de 33 grame per kg corp. Dacă trebuie să urci la 2 l, conform calculelor, iar acum abia dacă bei o cană, nu şoca organismul, şezi blând şi ia-o treptat. Creşte în fiecare zi cu maxim 100 ml, astfel încât să te obişnuieşti cu apa şi tu şi rinichii tăi, veseli nevoie mare de asemenea oaspete. Unde mai pui că setea este un sport care se învaţă, iar în câteva săptămâni o să te întrebi cum ai putut sta fără apă din belşug atâta timp.
  9. Dimineaţa, pe răcoare, înainte de a consuma orice altceva, începe- ţi ziua cu o cană sau două de apă băute înceeet, pe îndelete, ca un înţelept care contemplă în acelaşi timp sensul vieţii.
  10. Totalul unei zile trebuie să conţină: porţia de fructe izolată de altele, porţia de legume, porţia de carbohidraţi complecşi sau de produs animal, porţia de nuci/seminţe crude şi porţia de apă pe săturate.

Acestea sunt cele 10 reguli sofisticate, alambicate şi nemaiîntâlnite, pe care corpul tău le aplaudă şi le primeşte cu braţele deschise. În funcţie de câte aplici într-o zi, vei lua coroniţă cu felicitări sau vei spune, ofuscat ca un copil, că nu merge domnule, la tine nu funcţionează. Ei, şi dacă slăbitul ar ţine doar de nişte reguli alimentare, ce bine ar fi. Dar slăbitul ţine de psihic, de mobilizare pe termen lung, de răbdare, de maturizare. Aşa că, ia-ţi entuziasmul de început de mână şi purcede la drum. Dar nu te grăbi. Un maraton nu se aleargă repede ca un sprint, ci încet şi cu răbdare, pentru că e lung.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare