Antreprenoriat Educatie financiara

6 STRATEGII IMBATABILE PENTRU UN MANAGER DE SUCCES -2

4 – Aptitudini de influentare – trebuie sa-I determini pe cei care lucreaza cu tine sa joace un rol mult mai important in derularea anumitor actiuni. Pentru a-I putea determina pe ceilalti sa faca ceea ce tu consideri ca trebuie sa faca, trebuie sa conduci, sa motivezi sis a delegi efficient.

Conducerea –  trebuie sa gasesti modul cel mai potrivit de a conduce, ceva intre concentrarea numai asupra scopului si concentrarea doar asupra oamenilor. V-a trebui:

  • Sa correct si ferm;
  • Sa castigi increderea in relatiile de munca;
  • Sa-I stimulezi pe oameni sa lucreze bine.

Este mult mai simplu sa sprijini formarea de bune relatii de munca si sa-i incurajezi pe oameni spre a atinge anumite scopuri, trebuie sa arati ca esti entuziast si ca ii sprijini cu adevarat in ceea ce fac.

Motivarea –  pentru a-i convinge pe oameni sa-si dea toata silinta sis a lucreze la capacitatea maxima, trebuie sa intelegi mai intai cum ii poti motiva si apoi ii mentii motivate. Oamenii au trei nevoi de baza care trebuie satisfacute:

  • Sa castige sufficient pentru a trai;
  • Sa simta ca fac parte dintr-un grup social;
  • Sa-si realizeze ambitiile personale.

Modul cum tratezi oamenii are un effect direct asupra cantitatii de efort pe care ei sunt pregatiti s ail depuna pentru a realize anumite lucruri. Ca sa munceasca din greu trebuie:

  • Sa le dai responsabilitati;
  • Sa le permiti sa munceasca in maniera care li se pare cea mai convenabila;
  • Sa-I lauzi atunci cand obtine rezultate bune.

Dupa ace i-ai motivate pe cei cu care lucrezi, trebuie sa incerci sa mentii aceste motivatii, aceasta o poti face urmand pasii:

  • Urmarind eventualele indici ale unui moral scazut (nemultumiri, deziluzii, lene, apatie);
  • Aratandu-te interesat de fiecare om in parte si de ceea ce face el;
  • Emanand o atitudine pozitiva si avand un comportament constant.

Delegarea – trebuie sa ai puterea de a incredinta sarcini si responsabilitati altora. Decide-te ce sarcini vei ceda si cui. Pentru a decide ce sa delegi, imparte-ti sarcinile in patru categorii:

  • Sarcini pe care trebuie sa le delegi;
  • Sarcini pe care este indicat sa le delegi;
  • Sarcini pe care ai putea sa le delegi;
  • Sarcini pe care trebuie sa le pastrezi pentru tine.

Cand decizi cui ii incredintezi o sarcina, asigura-te ca stii de ce este in stare fiecare persoana, precum  si ca de dornic este fiecare sa se ocupe de sarcina respective. Nu da nimanui ceva la care nu se pricepe.

                Ar fi mai bine daca te-ai putea asigura ca ceea ce ai delegat permite oamenilor sa-si inbunatateasca performantele.

5 – Ce alceva mai face un manager?

  • Rezolva conflictele;
  • Negociaza;
  • Se adapteaza la schimbare.

Rezolvarea conflictelor – diminueaza performantele profesionale ale celor implicate. Pentru a rezolva un conflict trebuie:

  • Sa reamintesti oamenilor care sunt obiectivele generale ale firmei si implicit ale lor;
  • Incearca sa minimalizeze divergent sis a accentueze interesele commune ale celor doua parti aflate in conflict;
  • Convinge-I pe cei implicate sa renunte fiecare cate un pic, pentru a se ajunge la o intelegere, propune-le un compromise.

Negocierea –  este deseori gresit inteleasa, oamenii crezand ca a negocia inseamna a castiga o disputa. De fapt, o negociere inseamna a identifica interesele comune ale celor doua parti si a ajunge la o intelegere favorabila.

Porneste negocierea increzator, intr-un mod clar si deschis:

  • Asculta ceea ce au ceilalti de spus si pune intrebari in cazul in care nu ai inteles tot;
  • Identifica interesele commune, ale tale si ale partenerilor tai;
  • Identifica punctele asupra carora nu sunteti de accord.

Adaptarea la schimbare – unele schimbari pe termen lung implica:

  • Schimbari politice;
  • Dezvoltarea concurentei;
  • Viteza dezvoltarii unor noi produse;
  • Dezvoltarea tehnologiei informationale.

Adaptarea la schimbare presupune:

  • Sa-ti pastrezi o minte treaza, deschisa la nou;
  • Sa nu-ti fie teama de schimbare;
  • Sa comunici oamenilor ce anume se schimba, motivele acestei schimbari si ce inseamna pentru ei schimbarea respective;
  • Sa te asiguri ca oamenii sunt pregatiti sa faca fata schimbarii, informandu-I si instruidu-I in mod corespunzator.

6 – Managementul resurselor umane – capacitatea de a-i determina pe altii sa faca ceea ce tu crezi ca trebuie facut. Cand lucrezi cu oamenii, ai nevoie de aptitudini special:

  • Capacitatea de selectie – pentru a incredinta sarcini potrivite oamenilor potriviti;
  • Capacitatea de avaluare – pentru evaluarea corecta a aptitudinilor si competentelor oamenilor;
  • Capacitatea de instruire – pentru a le furniza oportunitatea de a-si dezvolta aptitudini relevante;
  • Capacitatea de a construe o echipa – pentru a folosi fiecare membru al echipei in cel mai efficient mod posibil;
  • Capacitatea de a fi un bun consultant – pentru a-I ajuta pe oameni sa invete sa-si rezolva problemele;
  • Capacitatea de a intelege comportamentul celor din jur – pentru a intelege motivele pentru care oamenii actioneaza intr-un fel sau altu.

Selectarea persoanlului – alegerea persoanei potrivite necesita pregatire atenta care presupune:

  • Descrierea postului – precizarea sarcinilor pe care v-a trebui sa le indeplineasca angajatul;
  • Recrutarea de candidate si realizarea unei liste cu cei mai buni pentru post;
  • Intervievarea celor mai buni candidate pentru a afla de la ei mai multe informatii;
  • Luarea deciziei cu privire la candidatul care se potriveste cel mai bine postului pus in discutiei.

Evaluarea angajatilor –  oamenii isi dau seama cat de bine se descurca datorita evaluarii performantelor lor. Evaluarea implica:

-verificarea rezultatelor obtinute la locul de munca, a aptitudinilor si a cunostintelor pe care le detine persoana evaluate;

– compararea aptitudinilor si a cunostintelor cu anumite standard predeterminate;

– luarea unei decizii cu privire la performantele individului.

Instruirea – ii ajuta pe oameni sa-si dezvolte aptitudinile astfel incat sa obtina mai usor rezultatele care sa se ridice la standardele fixate sis a devina mai bine calificati. Pentru a-ti instrui cu success angajatii:

  • Identifica ariile in care angajatul are nevoie de instruire;
  • Gaseste si furnizeaza metodele cele mai potrivite pentru instruire;
  • Monitorizeaza si evalueaza progresul (atat in plan theoretic, cat si practice) al individului;

Construirea unei echipe – echipele eficiente sunt in cadrul carora oamenii nu numai ca stiu ce anume trebuie sa realizeze, dar au si sansa de a-si examina rolurile si personalitatile. Iata patru roluri importante care contribuie la eficacitatea unei echipe:

  • Lideri – oamenii care imping echipele inainte pentru a se atinge scopul final la standardele de calitate cerute si in timp util;
  • Muncitorii – oamenii care pun planurile in aplicare si se asigura ca treaba merge bine;
  • Supraveghetorii – oamenii care observa echipa fie tinand legatura cu personae din afara, fie asigurandu-se ca relatiile din cadru echipei se mentin armonioase.

Sfaturile si recomandarile – performantele oamenilor pot fi afectate de diverse necazuri, dart u ii poti ajuta sa descopere solutiile acestor problem, dandu-te sfaturi si recomandari. Discutand cu oamenii, ii poti ajuta:

  • Sa clarifice situatia sis a descopere cauza ei;
  • Sa vina cu sugestii utile despre cum se pot ajuta pe ei insisi;
  • Sa faca ajustari temporare pana cand isi rezolva problema.

Nu este datoria ta sa rezolvi problemele angajatilor. Poti insa sa le intinzi o mana de ajutor dandu-le sfaturi utile pentru a venii cu propriile lor solutii.

Intelegerea comportamentului – modul in care oamenii interpreteaza lumea din jurul lor este foarte mult influezntata de caracterul si de experienta fiecaruia. Pentru ca ei fac lucrurile altfel decat tine, s-ar putea ca, observandu-le comportamentul, sa-l interpretezi in mod gresit. De exemplu:

  • Vezi numai ce te astepti sa vezi;
  • Tragic concluzii rapid, fara sa ai sufieciente informatii;
  • Lasi propriile tale pareri sa-ti influenteze perceptia.

Pentru a intelege correct comportamentul celor din jur, trebuie sa te pui in locul lor. Poti face asa:

  • Ascultand cu atentie ceea ce ei iti spun;
  • Incercand sa vezi situatia cu ochii lor;
  • Fiind interesat de valorile si parerile lor.

7 – Managementul atitudinilor –  pentru a fi un bun manager, trebuie sa abordezi in mod pozitiv:

  • Managementul propriei personae – asigurate ca esti capabil sa accepti rigorile managementului;
  • Organizarea timpului – incearca sa folosesti cat mai intelept timpul disponibil, astfel incat sa ai si ceva timp liber;
  • Aptitudinea fata de cei din jur – colaboreaza cu ceilalti, spre avantajul tuturor.

Managementul propriei tale personae –  daca tu nu ai grija de tine, este putin probabil ca altii o vor face. Sunt cateva lucruri pe care trebuie neaparat sa le ai in vedere;

  • Decide ce anume vrei sa realizezi;
  • Limiteaza-ti responsabilitatile;
  • Incearca sa duci o viata echilibrata.

Daca nu dai atentie scopurilor tale personale, probabil ca nu le vei atinge niciodata.

Organizarea timpului – a-ti folosi timpul in mod intelept inseamna a-ti aloca timpul. S-ar putea ca pentru asta sa trebuiasca mai intai sa consume putin timp pentru:

  • A aloca timpul fiecarei zile astfel incat sa il folosesti cel mai bine;
  • A identifica sarcinile care iti irosesc timpul si a te asigura ca nu vei continua sa le rezolvi tu;
  • A folosi timpul petrecut in trenuri, avioane, autobuze … pentru a face ceva util;
  • A programa timp pentru a lua decizii cu privire la cea mai buna utilizare a timpului.

Aptitudini fata de cei din jur –  opinia pe care o ai despre oamenii cu care lucrezi iti influienteaza puternic stilul ca manager. Existe doua punte de vedere distinct si opuse:

  • Negative – oamenilor nu le place sa munceasca, de aceea ei trebuie impinsi de la spate;
  • Pozitiv – oamenii muncesc cu placer, cu conditia ca munca sa prezinte interes pentru ei si implicarea lor sa fie puternica.

Acestea fiind spuse va doresc success si sperca ca v-am fost de ajutor.