vegis.ro%20
kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
vegis.ro%20
Alimentatie
Sanatate

Alimentatie sanatoasa prin reglaglarea deficitelor

De articoleutile - luni martie 27, 2017

In general, cresterea in greutate este privita ca urmare a unui aport crescut din anumite grupe alimentare. Dar, kilogramele in plus apar si ca urmare a unor dezechilibre, prin carente. Uneori, carenta alimentara de calciu, magneziu si potasiu poate genera crestere in greutate, prin tulburarea raporturilor cu celelalte elemente.

Deficienta de calciu

Lipsa calciului dezactiveaza enzimele implicate in metabolism. Dietele foarte bogate in proteine (mai ales la marii mancatori de carne) cauzeaza pierderi de calciu din organism. Calciul poate fi luat din : ovaz, conopida, varza creata, mazare, broccoli, seminte de susan, seminte de floarea-soarelui s.a.

Deficienta de magneziu

Absenta magneziului din alimentatie cauzeaza pofta de dulce, de zahar. Magneziul poate fi adus in organism din : migdale, mere, avocado, telina, orez brun, curmale, peste, patrunjel s.a.

Deficienta de potasiu

Absenta potasiului este remarcata mai ales la persoanele supraponderale, marii bautori de cafea, cei care consuma mult zahar, alcool, la cei care folosesc laxative si diuretice. Potasiul este de ajutor activitatii inimii si contribuie la reglarea echilibrului apei in organism. In general, cand potasiul este in deficit, concentratia de sodiu este foarte ridicata. Daca nivelul potasiului este scazut in organism, organismul depoziteaza cantitati mari de acizi care rezulta din alimentele nesanatoase. Daca nivelul potasiului este normal, organismul poate ataca mult mai eficient acizii nedoriti.

Tendinta de a manca alimente semipreparate cu o cantitate de sare « ascunsa » face ca necesarul de potasiu sa creasca.

Surse de potasiu : caise, banane, morcovi, cod, patrunjel, mazare, somon, sardine, spanac, cereale integrale.

Cresteti consumul de legume verzi (salata verde, castraveti, dovlecei) care sa reprezinte cca 70% din fiecare masa (in asa fel incat sa reflecte compozitia corpului, cca 70% apa, 1-2% vitamine si minerale, 0,5-1% zahar, 20% grasimi si 7% proteine)

  • Consumati mai multi acizi grasi esentiali (din ulei de masline, avocado, ulei de seminte de in, alte amestecuri de uleiuri s.a.). Desigur, acizii grasi esentiali se gasesc si in peste, dar unii pesti au si colesterol in cantitate destul de mare
  • Incercati sa aduceti, prin alimentatie, toate vitaminele si mineralele
  • Nu beti apa imediat dupa ce ati mancat ! (apa dizolva sucurile gastrice si enzimele care ajuta digestia si atunci digestia va fi intarziata)
  • Nu mancati fructe imediat dupa masa ! Stomacul are nevoie de 20- 60 minute sa le digere. Daca mancati fructele inaintea mesei, cu cel putin 20 minute, atunci veti evita balonarile si gazele
  • Consumati separat proteinele de carbohidrati ! Legumele pot fi combinate cu orice

Aplicati regula 70/30, care spune sa mancam, la fiecare masa, 70% alimente alcalinizante (legume verzi, salate proaspete) si doar 30% alimente producatoare de acizi (carne, lactate, paine). Alcalinizati-va organismul !

  • Reduceti consumul de alcool, cafea si renuntati la fumat !

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare