Articole medicale

Cauzele slabiciunii musculare

Slabiciunea musculara este destul de frecventa, apare atat la cei care nu fac miscare, cat si la cei care se antreneaza intens.

Veti sti ca suferiti de slabiciune musculara sau de reducerea fortei musculare atunci cand, in ciuda efortului depus, corpul dumneavoastra nu este capabil sa produca o contractie sau o miscare normala a muschilor.

Odata cu senzatia de slabiciune musculara, pot aparea simptome cum ar fi senzatiile de arsura intr-o anumita parte a corpului, caderi frecvente, pierderea coordonarii intre muschi, spasme musculare, dureri musculare, senzatii de intepaturi si miscari.

Nu luati usor problema slabiciunii musculare persistente, deoarece aceasta poate fi un semn al unor probleme de sanatate ascunse, care pot fi: sindromul de oboseala cronica, distrofia musculara, hipotonia, neuropatia periferica, boala lui Graves, hipotiroidismul, hipercalcemia, febra reumatica, botulismul si repausul sau imobilizarea prelungita.

Daca aveti slabiciune musculara fara un motiv vizibil, mergeti la medic pentru un diagnostic corect. Odata ce cauza este depistata, veti aplica planul de tratament recomandat.

Intre timp, puteti apela la cele mai simple si eficiente 10 remedii naturale pentru a combate slabiciunea musculara.

1. Bucurati-va de o baie cu sare Epsom, o data pe saptamana

Bogata in magneziu, sarea Epsom ajuta la functionarea corecta a muschilor, ii relaxeaza si accelereaza procesele de vindecare. De fapt, spasmele musculare si crampele frecvente sunt simptome clare ale unui deficit de magneziu. lata cum procedati: umpleti o cada cu apa calda, adaugati doua cani de sare Epsom si amestecati pana se dizolva. Stati in cada, relaxati, cel putin 15-20 de minute.

2.Mişcarea

Nu evitați să faceți mişcare, atunci când vă confruntați cu slăbiciune musculară. Exercițiile uşoare ajută la creșterea forței musculare și îmbunătățesc circulația sanguină. Cel mai bun exercițiu este mersul pe jos. Faceți plimbări de cel puțin 30 de minute, de cinci ori pe săptămână. Dacă aveți dificultăți la mers, ajutați-vă cu un baston, sau consultați medicul, pentru sugestii. La fel de utile sunt înotul, joggingul, alergarea, ciclismul, drumețiile sau chiar și yoga, pentru a vă menține nivelul ridicat de energie.

3.Masajul cu ulei

Masajul cu ulei ajută la creşterea fluxului de sânge în straturile epidermei. Astfel, se vor relaxa muşchii şi se va îmbunătăți circulația, încât să ajungă mai mulți nutrienți la muşchii slăbiți.

Încălziți două linguri de ulei de măsline, de nucă de cocos sau de muștar şi masați uşor timp de 10 până la 15 minute, însistând pe picioare și brațe. Repetați de două ori pe zi, timp de câteva zile.

4.Deshidratarea este una dintre principalele cauze ale slăbiciunii musculare. Beți opt-zece pahare de apă pe parcursul zilei şi, totodată, mâncați cât mai multe fructe și legume care conțin apă multă.

Evitați băuturile cu cofeină şi alcool, care pot provoca deshidratarea. Rețineți! Dacă aveți probleme cu rinichii, consultați-vă medicul înainte de a creşte aportul de lichide.

5.Melasa

Pentru a menține muşchii puternici şi pentru a preveni slăbiciunea musculară, melasa neagră este un remediu foarte eficient.

Ea conține mai multe substanțe nutritive, printre care calciu, furnizor de energie musculară, şi potasiu, care ajută la menținerea echilibrului electrolitic în organism.

Beți zilnic o ceașcă de lapte cald în care ați dizolvat o lingură de melasă neagră.

6.Laptele

Bogat în substanțe nutritive, laptele este considerat cea mai bună sursă e calciu şi vitamine B, vitale pentru sănătatea musculară. În plus, fiind un electrolit, vă menține corpul bine hidratat.

Beți zilnic între unul şi două pahare de lapte integral. Puteți adăuga și câte o lingură de miere. Dar nu în laptele fierbinte!

7.Bananele

Dacă suferiți de slăbiciune musculară, oboseală și crampe, aveți deficit de potasiu. Mâncați zilnic două, trei banane coapte, cu o lingură de miere. Bananele sunt printre vegetalele cele mai bogate în potasiu și ajută și la menținerea unui ritm cardiac sănătos. De asemenea, puteți bea un milkshake de banane, asigurându-vă astfel doza zilnică necesară și de calciu.

8.Vitamina D

Deficitul de vitamina D este asociat cu slăbiciunea musculară, pentru că această vitamină ajută la metabolizarea calciului, important pentru mușchii sănătoşi. Pentru a vă ajuta organismul să producă vitamina D, petreceți 10 până la 15 minute pe zi în lumina soarelui, dimineața devreme. De asemenea, mâncați alimente bogate în vitamina D, cum ar fi somonul, sardinele, macroul şi laptele fortificat, sucul de portocale sau cerealele.

Puteți opta pentru un supliment, la recomandarea medicului.

9.Agrişele

Aceste fructe mici sunt o sursă importantă de calciu, potasiu şi vitaminele A şi C toate find esențiale pentru buna funcționare a mușchilor.

În plus, se recomandă și pentru susținerea imunității. Beți de două ori pe zi câte două linguri de suc concentrat de agrişe, amestecat cu miere, după gust.

10.Acupresura

Ca să vă întăriți muşchii slăbiți, puteți încerca acupresura, adică aplicarea unei presiuni pe verticală, în anumite puncte pe corp, pentru a îmbunătăți fluxul energetic și circulația sanguină.

Acupresura ajută şi la reducerea durerii musculare. Pentru a afla cum să faceți acest lucru, căutați cărți de specialitate cu harta tuturor punctelor de acupresură și cu afecțiunile cărora le corespund aceste puncte.

Sfaturi pentru revitalizarea muşchilor: Înainte de orice sesiune de mişcare, faceți câteva exerciții de încălzire; De asemenea, şi după antrenament, trebuie să faceți exerciții de întindere; Faceți un duş cald înainte de culcare şi după o sesiune de mişcare; Evitați consumul de alimente bogate în grăsimi saturate;

Evitați dependențele cum ar fi cofeina, alcoolul și tutunul; Dormiți obligatoriu între şapte și opt ore pe noapte, pentru a vă ajuta muşchii să se recupereze în mod corespunzător; Evitați expunerea prelungită la soare și la căldură excesivă.

0 0 vote
Article Rating

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Articole similare

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x