vegis.ro%20
kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
vegis.ro%20
Marketin online

Ce beneficii aduce Internetul oamenilor de marketing?

De articoleutile - duminică august 14, 2016

Numeroase studii de caz din lumea afacerilor vorbesc despre motivele pentru care din ce în ce mai multe companii doresc să cucerească şi spaţiul virtual. Principalul motivul îl constituie faptul că Internetul este o sursă adiţională de
câştiguri anuale realizate prin intermediul marketingului alternativ şi a canalul electronic. Internetul serveşte aşadar atingerii următoarelor patru obiective strategice:
1. Penetrarea pieţei. Firmele pot vinde mai multe produse pe pieţele existente. În acest scop, utilizarea Internetului se face pentru a promova produsele, pentru a spori gradul de recunoaştere a mărcilor şi a profilului firmei în rândul consumatorilor de pe piaţă.
2. Dezvoltarea pieţei. Internetul serveşte pentru a vinde produsele pe noi pieţe, firmele beneficiază astfel de scăderea cheltuielilor cu publicitatea la nivel internaţional din moment ce Web-ul anulează nevoia de a crea o infrastructură de vânzare în ţara consumatorului. (Strategia cere însă eforturi de depăşire a barierelor privind transformarea firmei într-un exportator sau operarea într-un număr mai mare de ţări.)
3. Dezvoltarea produselor. Lansarea de noi produse şi servicii se poate face direct pe Internet, acestea putând fi achiziţionate prin mijlocirea comerţului electronic.
4. Diversificarea. În acest sector, este posibilă dezvoltarea de noi produse şi servicii destinate vânzării pe noi pieţe.

Beneficiile aduse de Internet oamenilor de marketing din cadrul unei companii sunt numeroase. Acestea pot fi rezumate sub forma modelului celor „6C” (Bocij şi alţii, 1999), astfel:
1. Costuri mai reduse. Se obţin în urma reducerii cheltuielilor salariale cu operatorii telefonici sau a costurilor legate de distribuirea materialelor de marketing promoţionale şi de comunicare, distribuite sub formă fizică.
2. Capacitate sporită. Internetul oferă noi oportunităţi de dezvoltare a noilor servicii şi produse pentru exploatarea unor noi pieţe.
3. Competitivitate crescută. Dacă o companie pătrunde în mediul Internet înaintea concurenţilor săi – dezvoltându-şi astfel noi capacităţi – există posibilitatea obţinerii unor avantaje competitive (pentru o bună perioadă de timp).

4. Comunicaţii îmbunătăţite. Ne referim aici la comunicaţiile stabilite de firmă cu consumatorii, în primul rând, şi apoi cu personalul, furnizorii sau distribuitorii săi.
5. Control sporit. Internetul şi sistemele intranet pot facilita realizarea unor cercetări de marketing mai ample pentru definirea comportamentului de cumpărare al consumatorilor sau pentru evaluarea modului în care personalul prestează serviciile.
6. Clienţi mai bine serviţi – serviciul clienţi îmbunătăţit. Acesta se poate realiza prin interogarea bazelor de date care furnizează informaţii privind clienţii firmei, disponibilitatea unor stocuri etc.

Philip Kotler (1999) propunea în cadrul capitolului „Cum să ne adaptăm la noua eră a marketingului electronic”, 7 modalităţi de utilizare a Internetului în beneficiul activităţilor de marketing.

Autorul adresează următoarele imperative:
1. Faceţi muncă de cercetare
2. Furnizaţi informaţii, care pot face referiri la o serie de aspecte importante legate de compania dvs., şi anume:
• informaţii despre produsele, serviciile comercializate, locaţia fizică sau virtuală a firmei dvs., istoria companiei (ex: Coca Cola)
• susţinerea serviciului clienţi (ex: Palm Pilot)
• sfaturi pentru clienţi sau potenţiali cumpărători (Clinique, Amazon)
• mostre de muzică, filme, cărţi, videoclipuri
• informaţii despre proprii dvs angajaţi sau forţă de vânzare (prin sistemul intranet)
• informaţii despre furnizori sau intermediari, dealeri (Ford)
• meta-informaţii (Edmund’s)

3. Creaţi forumuri pentru discuţii
4. Oferiţi instruire
5. Facilitaţi achiziţia/vânzarea online (ex: canale suplimentare de plasare a comenzilor Dell, sau canale de plasare a comenzilor Cdnow, Amazon)
6. Facilitaţi licitaţii sau schimburi online
7. Oferiţi biţi online.

 

 

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare