Marketin online

Copywriting – de ce unele texte vand si se viralizeaza?

In Romania, desi exista o infuzie puternica de articole si carti de psihologie pop (dezvoltare personala), avem o educatie precara la nivel de ceea ce inseamna sa scrii efectiv. Termenul de copywriting (arta de a scrie pentru a vinde) este confundat in 3 din 5 cazuri, chiar de catre bloggeri sau persoane care traiesc din scris, cu termenul de “copyright” (drept de autor).

O definitie a copywriting-ului, prima care apare la o simpla cautare pe google, este:

“arta si stiinta de a scrie (cuvinte folosite pe pagini de site, texte publicitare, materiale promotionale etc) cu scopul de a vinde un produs/serviciu si de a convinge potentialii clienti sa actioneze. In multe privinte – sa angajezi un copywriter este ca si cum ai angaja un agent de vanzari, cu diferenta ca scopul lui este de a ajunge la toti clientii tai prin mesajul pe care il transmite.”

Marketing-ul si copywriting-ul, pentru mine, reprezinta arta de a vindeca oamenii prin scris. Campaniile sunt povesti, titlurile sunt promisiuni, paragrafele sunt motiv pentru speranta.

Armele mele sunt doua: un laptop pe care il iau oriunde dupa mine si o conexiune de internet, care sa ma ajute ca articolele mele sa ajunga catre tine, cel care imi citesti in momentul asta randurile.

Astazi vreau sa iti dau cateva dintre principiile de copywriting pe care eu le respect cu strictete si care te pot ajuta si pe tine, in 3 cazuri:

  • daca vrei sa iti vinzi produsul/serviciul (si esti antreprenor sau freelancer)
  • daca vrei sa performezi la locul tau de munca (si expertiza ta se intinde pe domenii precum marketing, vanzari, PR, copywriting sau Social Media)
  • daca esti pasionat de scris si vrei sa traiesti din asta, dincolo de rigiditatea unui loc de munca si unor sarcini repetitive pe care le faci ca si angajat.

Principiile de copywriting pe care le respect sunt urmatoarele:

1 – Niciodata nu scrii pentru tine!

Actul de a scrie poate fi un proces terapeutic extraordinar, insa majoritatea textelor proaste din internetul romanesc au ca si cauza faptul ca oamenii se baga cu capul intr-o foaie de “hartie” si scriu ce le trece prin minte, fara sa tina cont de cel care va citi textul.

Daca nu ai in minte persoana careia i te adresezi, textul tau va fi gol, fara suflet, fara directie. Chiar si atunci cand scriu aparent pentru mine, scriu cu scopul de a atinge o persoana, cea care va citi, la un moment dat, randurile mele.

Este motivul pentru care scrisul este varul mai mic al psihologiei. Intotdeauna cand scriu am in minte pe cineva caruia ma adresez si am in minte UN SCOP.

Mai multe din acest articol gasiti aici.

0 0 vote
Article Rating

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Articole similare

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x