kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
Alimentatie
Sanatate

Cum sa ramai sanatos?

De articoleutile - luni martie 27, 2017
  1. Forta de constructie este intretinuta de:
  • Alimentatie echilibrata si naturala
  • O buna circulatie a lichidelor (cel putin 2 litri/zi)
  • So- Oxigenarea celulelor prin exercitii fizice si aer curat mai profund si odihnitor
  • Echilibru psihic, spirit viu, generos, fara prejudecati, fara resentimente

  1. Forta de distructie este intretinuta de:
  • alimentatie dezechilibrata, prajeli, conserve, alcool, fumat
  • lipsa lichidelor care impiedica eliminarea toxinelor
  • insuficienta oxigenare a celulelor prin lipsa de miscare si aer poluat
  • efort intelectual exagerat, somn superficial, insomnii
  • dezechilibru psihic, spirit egoist, labil, cu tendinta spre distrugere

Daca ponderea este in favoarea fortei de constructie, vei trai mult si vei fi sanatos.

Cruditatile constituie cel mai bun tratament pentru intinerire si infrumusetare. Se accelereaza innoirea celulelor, pielea redevine elastica, formarea ridurilor se opreste. Se reglementeaza activitatea glandulara, dispare obezitatea, vasele de singe sunt curatate, toxinele sunt eliminate.

Infatisarea devine proaspata si tinereasca. Oamenii care folosesc regimul bazat pe cruditati traiesc o intinerire treptata, ce poate fi echivalata cu o micsorare a virstei biologice cu pina la 15-20 de ani de viata.

Cruditatile si imunitatea

Alimentele crude hranesc si vindeca totodata deoarece contin enzime, izvoare de viata ce nu pot fi „fabricate”. Ele sunt necesare atit pentru cei bolnavi, cit si pentru cei sanatosi.

Dupa 2 – 3 saptamani in care mancam fructe si legume (5 portii/zi), vom constata ca am scapat de oboseala si au disparut si depozitele de grasime in exces. Rezistenta organismului va creste considerabil, chiar putem depune eforturi mari.

Imunitatea scazuta este legata de alimentatia gresita si de reziduurile nocive din organism.

Fierbem sau nu fierbem alimentele?

Chiar daca fierberea se face in aburi, substantele atat de pretioase, enzimele, sunt distruse . Zarzavaturile fierte in apa sunt cel mai puternic depreciate.

Prin fierbere sunt distruse nu numai enzimele ci si vitaminele. Vitamina C, al carei rol este esential in purificarea sangelui, se pierde total prin fierbere.

Toate sarurile minerale se elimina prin apa care fierbe, chiar si la aburi. In urma fierberii, zarzavaturile si legumele nu mai contin aproape nimic hranitor in ele, iar proteinele isi pierd 2/3 din valoarea lor nutritiva.

Proteinele modificate prin fierbere se depoziteaza in corp sub forma de reziduuri.

CUM SA ASOCIEM ALIMENTELE?

Asocierea corecta a alimentelor poate fi solutia ideala pentru prevenirea kilogramelor in plus si balonarilor de dupa mese. Este o metoda de control a greutatii. Unele alimente se digera mai repede decat altele. Enzimele necesare digestiei difera in functie de tipul de aliment. Proteinele au nevoie de sucuri digestive acide pentru digestie, iar carbohidratii necesita sucuri alcaline.

Asocierea adecvata a alimentelor:

  • ajuta organismul sa arda mai eficient grasimile
  • asigura absorbtia maxima a substantelor nutritive, a enzimelor si a proteinelor
  • previne eructatiile, balonarea, indigestiile
  • previne si remediaza toate problemele corelate cu obezitatea.

Grupele de alimente:

grupa 1 : proteine (carne rosie, carne de pasare, branza, peste, oua, lapte, iaurt, moluste si crustacee, soia si toate produsele din soia, nuci) – se digera incet

grupa 2 : carbohidrati (toate cerealele si produsele preparate din cereale – paine, paste fainoase, biscuiti, prajituri si produse de patiserie, miere, zahar si dulciuri s.a.), legume care contin amidon (cartofi, porumb dulce)

grupa 3 : legume care nu contin amidon (salate si verdeturi proaspete, condimente), seminte, unt, frisca ulei de masline presat la rece, grasime tartinabila

grupa 4 : fructele

Leguminoasele (boabe, pastai) contin un amestec de amidon si proteine (soia si fasolea de gradina nu contin amidon). Majoritatea leguminoaselor pot fi associate cu cereale, ca si cu salate si cu alte legume.

Reguli de asociere:

  • nu asociati alimente din grupa 1 cu alimente din grupa 2
  • alimentele din grupa 3 pot fi asociate si cu alimentele din grupa 1 si cu cele din grupa 2
  • alimentele din grupa 4 trebuie mancate intotdeauna singure, la cel putin 30 minute dupa consumarea alimentelor din celelalte grupe.

Fructele se mananca, cel mai bine, pe stomacul gol, de preferat dimineata, fara alte tipuri de alimente

  • dupa o masa cu carbohidrati, lasati sa treaca cel putin 2 ore pana sa mancati proteine
  • dupa o masa cu proteine, lasati sa treaca 3 ore pana sa mancati alimente cu carbohidrati – proteinele au nevoie de 4 ore pana sa ajunga in intestin, iar carbohidratii au nevoie de 2 ore.

CE INSEAMNA SA MANCAM SANATOS?

  • Mancati cel putin 1 fruct proaspat/zi
  • Mancati cel putin 5 portii de legume in fiecare zi
  • Mancati orz, mei, ovaz sau alte cereale cel putin de 3 ori/saptamana
  • Mancati o portie de legume crude/zi
  • Mancati seminte crude cel putin de 3 ori/saptamana
  • Folositi alge marine la gatit
  • Includeti pestele in alimentatia dvs. cel putin de 2 ori/saptamana
  • Mestecati bine mancarea, pana devine lichefiata
  • Evitati, pe cat posibil, alimentele care contin coloranti, aditivi de diferite Feluri
  • Evitati consumul de alimente care contin sau la care se adauga zahar
  • Mancati doar cand sunteti relaxati
  • Pentru copiii 0-1 an, alimentarea la san inseamna alimentatie sanatoasa
  • Mancati in tihna, luati-va timpul necesar pentru masa
  • Nu sariti peste micul dejun, cea mai importanta masa din zi
  • Beti apa cat se poate de purificata
  • Beti cel putin 2 l de apa in fiecare zi
  • Evitati consumul de alcool si bauturi acidulate
  • Obisnuiti-va sa beti un pahar cu apa cu jumatate de ora inainte de masa
  • Consumati alimente diversificate
  • Preparati-va sucuri proaspete de legume cel putin 1 data/saptamana
  • Asigurati-va acizii grasi esentiali in alimentatie
  • Beti un pahar cu apa fierbinte in fiecare dimineata, pe stomacul gol
  • Nu va infometati, dar faceti alegerile alimentare cu grija!

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare