kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
Tratamente Naturiste

Cum scapi de retenția de apă?

De articoleutile - marți februarie 19, 2019

Eşti peste 70% apă, iar apa este un nutrient vital supravieţuirii. În corpul tău, apa este implicată în toate procesele vieţii şi sănătăţii. Cu toate acestea, nu este normal să ai de suferit şi să te îngraşi din cauza retenţiei de apă – o afecţiune foarte frecventă în cazul femeilor cu probleme de greutate.

Descoperă cele mai comune 5 cauze ale retenţiei de apă şi tot atâtea soluţii eficiente ale acestora, aplicabile imediat, cu efecte benefice pentru siluetă şi sănătate pe termen lung.

Apa lubrifiază articulaţiile şi organele, menţine tonusul muscular şi pielea elastică și fină, reglează temperatura corpului, filtrează impuritățile, face creierul să funcționeze în mod corespunzător, transportă nutrienţii spre celule… Lista cu chestiile grozave pe care le face apa pentru tine poate continua pe foarte multe rânduri! Dar uneori te şi „ umflă”. De ce oare?

Cauza nr. 1 (şi paradoxul retenţiei de apă): Prea puţină apă.  Surprinzător şi paradoxal, o cantitate insuficientă de apă determină organismul să o reţină pe cea pe care o are.

De ce se întâmplă astfel? Apa ajută ficatul să convertească grăsimea mobilizată din depozite în procesul de slăbire în energie utilizabilă. Pe de altă parte, dacă nu bei suficientă, rinichii sunt copleșiți cu lichide concentrate și determină ficatul să lucreze suplimentar. Ficatul lucrează astfel din greu pentru a transforma grăsimea în energia necesară ţie, dar dacă face şi treaba rinichilor, atunci pur și simplu reține grăsimea care ar fi fost arsă dacă ai fi băut suficientă apă.

Mai rău, în loc să o elimine, corpul tău reţine apa existentă ca s-o reutilizeze… Acest proces cauzează retenţia apei şi balonare. Deshidratarea te poate face astfel să arăţi umflată.U

Soluţie: Bea mai multă apă! În mod ironic, una dintre cele mai bune soluţii ca să elimini retenţia apei este să bei mai multă apă! Vei constata că-ţi va fi mai sete la început, dar este o sete normală, care duce la hidratare. Vei observa apoi numai efecte secundare foarte plăcute: pierdere în greutate, scăderea senzaţiei de foame, dispariţia sezaţiei de balonare…

Soluţia este evidentă, dar câtă apă este necesară ca să ajungi la echilibrul optim al organismului?
Chestia cu minimul 2 litri de apă zilnic pe care o auzi peste tot este extrem de relativă, având în vedere că oamenii au mărimi şi greutăţi diferite. O metodă mai bună este urmărirea urinei: dacă este de culoare galben pai, totul este în regulă. Dacă este galben închis, bea mai multă apă, iar dacă bei deja multă apă, consultă un doctor urolog.

Cauza nr. 2: Prea puţină mişcare. Trist, dar adevărat, sedentarismul, lipsa activităţii fizice, statul toată ziua în picioare sau pe scaun favorizează retenţia apei. Lipsa mişcării este o cauză majoră a acumulării nedorite de apă.

Soluţie: Fă cât mai multă mişcare în fiecare zi! Când faci mişcare, practic îţi obligi organismul să facă un soi de curăţenie generală. Pe deasupra, favorizezi şi un consum mai ridicat de apă, pentru că ai pierdut-o transpirând. Ai grijă să te hidratezi suplimentar când faci mişcare!

Persoanele care nu fac mişcare au frecvent membrele umflate, organe suprasolicitate şi kilograme în plus. Mişcarea şi hidratarea sunt de fapt, una dintre cele mai bune strategii de apărare împotriva retenției de apă.

Cauza nr. 3: Prea mult sodiu. Este o cauză pe care o cunoaşte toată lumea… „Eşti umflată, mănâncă şi tu mai puţină sare…” De câte ori n-ai auzit asta? Consumul excesiv de sodiu este principalul vinovat în retenţia apei. Sodiul se găseşte în cantități mari în alimentele procesate, preparate sau semipreparate, ambalate şi „îmbogăţite” cu conservanţi, acidifianţi sau potenţiatori de arome, în preparatele din restaurante (mai ales de tip fast-food!) și chiar și în alimentele pe care nu le bănuieşti (cereale, conserve, dulciuri, produse de patiserie).

Mai mult, sarea de bucătărie din comerţ nu mai are nimic în comun cu vechea sare de salină sau de mare, utilizată mii de ani de oameni. Conţine peste 98% clorură de sodiu, o substanţă străină structurilor organice, 2,5% absorbanţi de umiditate şi restul iodină. Acest amestec schimbă în sens negativ echilibrului hidroelectric din corp, tulburat şi de sodiul din alimente.

O dietă sănătoasă şi echilibrată are zeci de nuanţe gustative. Află cum poţi reduce cantitatea de sare din dieta ta, păstrând în acelaşi timp gustul bun al mâncării. Vino la nutriţionist!

Soluţie: Scade consumul înlocuind sarea şi evitând alimentele cu conţinut ridicat de sodiu! Alege sare din surse naturale, precum sarea de mare, sarea de potasiu sau sarea roz din cristalele din Himalaya, care este un amestec de zeci de minerale şi oligoelemente, menite să ajute organismul să menţină un nivel optim de apă. Mai mult, cristalele de sare de Himalaya facilitează procesul de digestie şi o mai bună absorbţie a nutrienţilor şi, spre deosebire de sarea de la raft, reglează tensiunea.

Citeşte cu atenție etichetele înainte de a cumpăra produse alimentare şi, pe cât posibil, prepară-ţi propria hrană, folosind apă filtrată și alimente cu conţinut scăzut de sodiu.

Dacă se întâmplă să faci un exces de sare (de sărbători, la petreceri, în oraş etc.), consumă din belşug alimente diuretice şi bogate în vitamina C, precum coacăze, sparanghel, pătrunjel, semințe de fenicul, roșii, tărâțe de ovăz, sfeclă, morcovi, anghinare și țelină. Îţi poţi face o salată de legume cu oţet de mere, care menţine un bun nivel al potasiului, mineral esenţial în reglarea retenţiei de apă în organism.

Cauza nr. 4: Carenţele de vitamine şi potasiu. Mineralele contribuie la obţinerea unui pH optim la nivel celular şi în special la nivelul creierului. Când echilibrul de sodiu și de potasiu este necorespunzător, corpul tău încearcă să „reţină” apa împiedicând rinichii să o filtreze.

Carenţele nutriționale (vitaminele B1, B6, și B5) pot declanșa, de asemenea, retenția apei. Mai mult, o dietă bogată în proteine, dar săracă în fructe şi legume, poate pune presiune inutilă asupra rinichilor, organul responsabil de controlul apei în corpul tău.

Soluţie: Consumă alimente bogate în potasiu! Potasiul activează sistemul limfatic, fiind unul dintre cei mai importanţi electroliţi necesari organismului pentru rehidratare rapidă. Cele mai indicate surse de potasiu sunt bananele, broccoli, cartofii dulci, sucul de roşii proaspete, somonul, sardinele şi codul.

Cauza nr. 5: Automedicaţia, bolile şi fluctuaţiile hormonale. Medicamentele luate fără reţetă, după ureche, sunt de multe ori motivul retenţei de apă. Acestea includ, de obicei, steroizi şi corticosteroizi, contraceptive care conțin estrogeni, anumite medicamente pentru tensiune arterială, antidepresive, hormoni şi medicamente anti-inflamatoare. Aceste medicamente pot altera procesele naturale de eliminare a lichidelor.

Dezechilibrul hormonal, mai ales la femei, este o cauză comună pentru retenţia apei, cu precădere în perioadele de sarcină, înaintea menstruaţiei sau la menopauză.

Din păcate, retenţia apei poate fi simptomul insuficienței venoase cronice (varice), dar si al unor boli grave precum insuficienţă cardiacă, ciroză hepatică, edem limfatic malign, hipotiroidism, reacții alergice, afecţiuni hepatorenale etc.

Soluţie: Consultă întotdeauna doctorul şi, mai ales, citeşte cu atenţie prospectul…

Retenţia apei, în majoritatea cazurilor, nu este o boală, ci un semnal de alarmă la adresa unei hidratări deficitare, a unor obiceiuri alimentare dăunătoare sau a lipsei de activitate fizică.

Micile schimbări sugerate de cele 5 soluţii propuse îţi aduc, pe lângă eliminarea cauzelor, beneficii multiple pentru sănătate şi favorizează şi pierderea kilogramelor în plus.

Articole similare