Diete de slabit

Cum slabesti usor in timpul carantinei.

Izolarea sociala ridica multe provocari, iar una dintre acestea este lupta cu kg in plus. In continuare iti aratam cum sa slabesti in carantina.

Pana la relaxarea masurilor de carantina trebuie sa rezistam in continuare in casa. Zilele sunt mai lungi si trec tot mai greu, iar kilogramele incep sa se adune, asa ca trebuie sa luam masuri. Contrar asteptarilor, nu este atat de greu sa slabesti stand in casa, mai ales daca urmezi sfaturile unui nutritionist de top. Vestea buna e ca nici nu trebuie sa treci in intregime pe o dieta keto ca sa pierzi in greutate, desi aceasta ar fi de ajutor, noteaza publicatia T3.

Simon Jurwik, nutritionist de top si director comercial al companiei Bulk Powders, producatoare de suplimente nutritive, spune ca nu este imposibil sa slabesti stand in casa. Cu cateva schimbari in stilul de viata si in dieta poti obtine rezultate spectaculoase si nici macar nu trebuie sa tragi cu disperare de fiare sau sa alergi ore in sir ca sa slabesti.

Cel mai bun mod de a slabi in timpul izolarii

„Pentru a evita sa iei in greutate sau pentru a slabi, trebuie sa-ti mentii aportul de calorii raportat la consumul de energie”, arata Simon. Daca suna putin cam complicat, iata ce trebuie sa faci: va trebui sa consumi mai putine calorii decat necesarul zilnic recomandat functionarii normale a corpului. In medie, necesarul zilnic este de 2.000 kcal la femei si 2.500 kcal la barbati, scrie publicatia citata.

„Un mod bun de a face asta este sa contorizezi caloriile pentru a intelege mai bine cat de mult mananci. Daca nu-ti place sa-ti socotesti caloriile, atunci incepe sa monitorizezi marimea portiilor. Daca trebuie sa slabesti, redu marimea portiilor”, recomanda expertul.

Monitorizarea caloriilor se poate face usor cu aplicatii precum MyFitnessPal, cu care scanezi codul de bare de pe etichetele produselor, astfel ca nu mai trebuie sa socotesti manual aportul de carbohidrati, grasimi si proteine.

Ce nu trebuie sa mananci daca vrei sa nu te ingrasi

Simon nu crede in alimente bune si alimente rele. Motto-ul sau este – „orice cu moderatie”. „Cu toate acestea, as spune sa limitati consumul produselor de mai jos in timpul carantinei pentru ca au un continut caloric mai mare”, specifica el.

Asadar, iata ce nu trebuie sa consumi ca sa nu te ingrasi cat timp stai in izolare:

– alimente procesate: acestea sunt pline de aditivi si ingrediente artificiale pentru a le face sa reziste mai mult si a avea un gust mai atractiv.
– alcoolul: renuntarea la bauturile alcoolice te poate ajuta sa slabesti fara sa schimbi altceva.
– zaharul rafinat: acesta este nesanatos din mai multe motive, principalele fiind cresterea nivelului de insulina si faptul ca nu are nicio valoare nutritionala. In plus, poate provoca dependenta, distruge dantura si afecteaza organele.
– batoanele de ciocolata: de obicei sunt pline de zahar si contin si aditivi. Daca nu poti renunta la ele, opteaza pentru batoanele cu proteine sau pentru cele vegane.
– snacksuri: ca si hrana procesata, gustarile sunt bogate in calorii si sunt o combinatie de grasimi nocive, carbohidrati nesanatosi si mult zahar.

Ce este recomandat sa consumi pentru a slabi

Daca am aflat ce trebuie sa evitam, Simon ne explica si ce putem sa mancam, urmand, evident, linia moderatiei: „Ar trebui sa ai o dieta echilibrata ca sa ai aportul corect de nutrienti si minerale”, arata el, adaugand ca ideal ar fi sa mananci de cinci ori pe zi un mix de fructe si legume pentru a-ti asigura necesarul de vitamine.

E mai usor decat crezi sa adaugi mai multe verdeturi si legume in mesele tale: cateva rosii la micul dejun cu bacon si oua, un mar la jumatatea amiezei, sparanghel si kale la pranz, o banana dupa amiaza si o jumatate de avocado cand bei ceai.

Simon recomanda urmatoarele grupe de alimente care te ajuta sa slabesti:

– alimente bogate in proteine, precum puiul, nucile si ouale: proteinele sunt perfecte pentru recuperarea muschilor, dar si pentru slabit.
– alimente cu indice glicemic redus, precum ovazul, cartofii dulci si legumele: acestea iti vor da o senzatie de satietate care dureaza mai mult si au multiple beneficii pentru sanatate.
– fructele: alege unele cu mai multe fibre, precum perele, zmeura si avocado.
– legumele: in special cele verzi, tind sa aiba un continut mai mare de proteine si fibre, precum kale si spanacul.
– apa: „Stiu ca nu este un aliment, dar cred ca oamenii uita adesea cat de important este sa ramana hidratati!”, explica specialistul.

0 0 vote
Article Rating

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Articole similare

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x