Libertate financiara

Analiza cheltuielilor

De ce este necesara analiza cheltuielilor?

Cel mai des intalnita remarca in randul consumatorilor, atunci cand vine vorba despre bani, este “nu stiu pe ce s-au dus banii”.

Iar ceea ce nu stii te costa!
▪ Nestiind ce cumperi, de la cine cumperi si pentru ce cumperi, nu vei stii de unde si cum sa economisesti.
▪ Nu ai vizibilitate asupra modului in care se cheltuie banii
▪ Incurajezi duplicarea cheltuielilor, si a efortului (timp si energie)
▪ Iti lipseste vizibilitatea asupra nevoilor reale
▪ Incurajeaza abordarea tactica a achizitiilor si impiedica abordarea strategica a acestora
▪ Iti lipseste vizibilitatea o viziune pe termen lung
▪ Iti lipseste vizibilitatea o strategie pe termen mediu si lung

Analiza cheltuielilor pe categorii de produse, presupune clasificarea cheltuielilor pe categorii de bunuri si servicii achizitionate. Impune intelegerea clara a valorilor, strategiilor si obiectivelor personale si a contributiei categoriei respective la realizarea acestora. Si apoi dezvoltarea unei strategii si a unui plan de actiune la nivel de categorie pentru atingerea acelor obiective.

PRACTIC, URMARESTE CONGRUENTA STRATEGIILOR de cumparare cu cele de evolutie personala
Analiza cheltuielilor pe categorii de cumparaturi , presupune practic, asigurarea vizibilitatii, pentru fiecare categorie de cumparaturi in parte, asupra:
• Numarului de furnizori de la care cumperi produsele respective
• Tipurilor de produse
• Frecventei cumparaturilor.
Scopul fiind optimizarea numarului de produse.

Strategii de economisire din perspectiva analizei cheltuielilor pe categorii de produse:
1. Analiza necesitatii produselor: altfel spus, cum contribuie acestea la realizarea obiectivelor tale ?
2. Analiza make or buy: fac singur sau cumpar?
3. Chestionarea nevoii (daca nu as cumpara?)
4. Reducerea diversitatii produselor, standardizarea lor
5. Cumularea cumparaturilor si reducerea frecventei acestora.
6. Solicitarea de oferte pentru produsele cu cheltuieli mari.
7. Gasirea produselor substitut

Analiza cheltuielilor pe furnizori, presupune cresterea vizibilitatii, pentru fiecare furnizor in parte, asupra:
• Cheltuielilor (valoarea platita) pana in prezent
• A categoriilor de cheltuieli acoperite de catre furnizori
• Frecventei cumparaturilor

Cu scopul rationalizarii, optimizarii numarului de furnizori. Sporind chletuiala cu un numar mic de comercianti devii un client important petru ei si poti beneficia de discounturi mai mari de fidelitate.

1. Analiza oportunitatii pastrarii furnizorilor curenti vs gasirea unor furnizori noi.
2. Achizitii internationale (cumpararea din alte tari. Eg. Laptop, masina)
3. Consolidarea furnizorilor: cumularea produselor similare la acelasi furnizor
4. Analiza costului total al achizitiei, din perspectiva cumpararii unui produs cu servicii complete incluse versus cumpararea separata a serviciilor.
5. Verificarea si urmarirea conformitatii ceea ce ai comandat: pret afisat = pret agreat = pret platit)

Masuri de economisire pe consumatori:

• Cumularea produselor
• Analiza impactului in obiectivele generale ale familiei.

0 0 vote
Article Rating

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Articole similare

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x