Diete de slabit
Tratamente Naturiste

Dieta cu gutui. Află ce beneficii aduce pentru sănătate.

De articoleutile - luni februarie 4, 2019

Gutuia este printre cele mai bune medicamente ale toamnei iar daca vrei sa slabesti, acest fruct minunat este un aliat perfect pentru ca te va ajuta sa previi starea de infometare.

Gutuile sunt o sursa excelenta de vitamina A, vitamina C, vitamina B3, acid folic, potasiu, fosfor, magneziu, fier si calciu. 100 de grame de gutuie iti furnizeaza aproximativ 15 grame de glucide, 12 grame de zaharuri, 2 grame de fibre dietetice, 0,10 grame grasimi, 4 miligrame de sodiu si 84 grame de apa.

Bobitele tari pe care le simtiti uneori in pulpa, langa sambure contin substante care te protejeaza de boli inflamatorii, colon iritabil si cancer de colon.
Gutuile contin si multe vitamine si minerale, unele mai greu de gasit in alimentatie, cum ar fi cuprul.

Continutul mare de fibre, dar si cel de pectina, ajuta in ameliorarea ulcerelor gastrice si regleaza scaunul, indiferent daca problemele tale tin de constipatie sau diaree. Pectina are si un efect benefic in reducerea nivelului colesterolului.

Sindromul colonului iritabil este o alta afectiune asupra careia gutuile au un efect minune. Cantitatea ridicata de pectina prezenta in aceste fructe asigura o digestie mai buna, in conditiile in care mancarea ramane mai mult timp in stomac si senzatia de foame intarzie.

Gutuia are si proprietati antioxidante, ajutand corpul in lupta impotriva radicalilor liberi si reducand riscul de cancer. Bogate in vitamina C, gutuile iti pot creste imunitatea toamna, cand virozele se inmultesc. 100 g de gutui. Au 37% din doza zilnica recomandata de vitamina C.

In conditiile in care un singur fruct poate ajunge la 800 de grame, rezulta ca o gutuie pe zi acopera tot necesarul de vitamina C.
O gutuie pe zi ne tine departe de inflamatiile gatului, destul de frecvente in sezonul rece, iar semintele macinate au un efect calmant extraordinar in caz de tuse si bronsita.

Cum te ajuta gutuile sa slabesti

Daca ai incercat tot felul de metode de slabit si nimic nu a dat rezultate pana acum, ai putea incerca o dieta cu gutui. Aceste senzationale fructe ale toamnei iti furnizeaza doar 63 de calorii la 100 de grame. In plus, gutuile contin fibre care detoxifica organismul si impiedica asimilarea grasimilor.

Nutritionistii recomanda consumul a 2-3 gutui in fiecare zi, pentru rezultate rapide in cura de slabire. Daca iti este greu sa consumi gutuile in stare proaspata, prepara-ti un suc din ele.

Dieta cu gutui este recomandata si persoanelor care sufera de boli de natura canceroasa. Conform studiilor, substantele din gutui (in special vitamina B17) pot ameliora aceste afectiuni prin distrugerea celulelor maligne.

Atentie! Gutuile nu sunt recomandate bolnavilor de stomac

Gutuile au un nivel ridicat de aciditate si nu ar trebui sa le consumi in stare proaspata daca suferi de hiperaciditate gastrica. In schimb, le poti consuma daca sunt preparate termic. Spre deosebire de alte fructe, gutuile isi pastreaza proprietatile curative chiar daca sunt preparate termic.

Retete miraculoase:

Fresh de gutui

Spala 2-3 gutui si stoarce-le cu ajutorul unui storcator de fructe. Sucul proaspat se recomanda in cazul in care suferi de colon iritabil si se consuma o jumatate de litru pe parcursul unei zile.

Atentie! Sucul de gutui este contraindicat in cazul constipatiilor.

Nectar de gutui

Spala 2 kg de gutui, curata-le de coaja si da-le pe razatoarea mare. Fierbe-le intr-un litru de apa apoi strecoara si scurge-le bine. Pune apa in care au fiert gutuile din nou pe foc si adauga 300 g zahar. Blendeaza gutuile fierte pana devin un piure. Cand apa cu zahar fierbe adauga acest piure, amesteca si mai lasa pe foc cateva minute. Se consuma imediat.

Nectarul astfel preparat se recomanda in hepatita, insuficienta hepatica. Acest preparat stimuleaza activitatea hepatica si mareste pofta de mancare., au efecte imunostimulatoare. Se consuma un litru de nectar pe zi, timp de o luna si jumatate.

Ceai din frunze de gutui 

Pentru imbunatatirea vederii, prepara un ceai din 7 frunze verzi de gutui care se fierb in 2 litri de apa timp de 7 minute. Se lasa sa se infuzeze 7 minute, apoi se strecoara. Se bea cate o cana de ceai caldut, pe durata intregii zile, cu o jumatate de ora inainte de mesele principale. Seara, se pun pe ochi comprese caldute din acelasi ceai, din 15 in 15 minute, timp de o ora. Tratamentul dureaza pana ce vederea se imbunatateste.

Beneficii

Iata care sunt unele dintre beneficiile consumului de gutui pentru sanatate:

– sucul proaspat de gutui ajuta la tratarea insuficientei pancreatice. In acest scop se va bea o jumatate de pahar de suc de gutui, de trei ori pe zi.

– conform studiilor, coaja de gutui contine substante antivirale care inhiba dezvoltarea de microorganisme care declanseaza hepatita A, B si C. Pentru stimularea functiei hepatice se recomanda o cura de o luna cu nectar proaspat de gutui.

– gutuia imbunatateste digestia si amelioreaza diareea, hemoragiile uterine si hemoroizii.

– aproximativ 150 gr de amestec de gutui cu miere este indicat in lupta contra colitei.

– gutuile proaspete sunt recomandate ca adjuvant in infectiile intestinale, inclusiv cele ale colonului inferior (sucul de gutui este contraindicat in caz de constipatie).

– greata de dimineata dispare daca se va manca o jumatate de gutuie pe stomacul gol.

– infuzia din frunze de gutui este utila impotriva diareei

– in caz de anemie se recomanda gutuile macerate, alaturi de tratamentul prescris de medic.

– bolile de natura canceroasa pot fi ameliorate de consumul de gutui (proaspete sau sub forma de nectar din pulpa si coaja). S-a demonstrat ca anumite substante din compozitia gutuilor (in special vitamina B17) ajuta la distrugerea celulelor maligne, fara a fi afectate celulele normale.

Aceste metode traditionale si-au dovedit de multe ori utilitatea incredibila. Cu toate acestea, aplicarea lor nu trebuie sa excluda consultul si recomandarea medicului, mai ales ca inclusiv consumul de gutui are contraindicatii care nu ar trebui neglijate.

Valori nutritionale

100 grame de gutuie contine:

  • Glucide – 15,3 grame
  • Zaharuri – 12,53 grame
  • Fibre dietetice – 1,9 grame
  • Grasimi – 0,10 grame
  • Proteine ??- 0,4 grame
  • Apa – 83,8 grame
  • Vitamina A – 40 micrograme
  • Niacina (vitamina B3) – 0,2 miligrame
  • Vitamina B6 – 0,04 miligrame
  • Acid folic (vitamina B9) – 8 micrograme
  • Vitamina C – 15 miligrame
  • Calciu – 8 miligrame
  • Fier – 0,7 miligrame
  • Magneziu – 8 miligrame
  • Fosfor – 17 miligrame
  • Potasiu – 197 miligrame
  • Sodiu – 4 miligrame
  • Energie – 60 kcal (240 kJ).

Gutuile şi sistemul imunitar

În urmă cu 4.000 de ani, gutuile erau folosite de romani, dar şi de greci pentru întărirea sistemului imunitar şi pentru stimularea potenţei. Iar strămoşii noştri ştiau foarte bine de ce luau anumite decizii: gutuile au un conţinut bogat în săruri de fier, potasiu şi magneziu.

Pe lângă aceste întăritoare, vedetele toamnei se bucură de prezenţa principiilor bioactive – taninul, pectinele – şi de influenţa vitaminelor A, B, C şi PP. Tanina, în combinaţie cu pectina, întreţine sănătatea mucoasei digestive, iar antioxidanţii din gutui sunt un real sprijin pentru radicalii liberi, reducând astfel riscul de cancer.

Un alt atu al gutuilor pleacă de la concentraţia mare de potasiu care scade presiunea vasculară.

Specialiştii au atribuit gutuilor 100 de proprietăţi, printre care se numără şi acţiunea antiinflamatoare, astringentă, analgezică, emoliantă, tonică şi expectorantă.

Cu forma lor bivalentă, între măr şi pară, gutuile mâncate dimineaţa, pe stomacul gol, întăresc gingiile şi ajută la remineralizarea dinţilor în timp ce elimină toxinele din organism şi te scapă de oboseală.

Vitamina C din compoziţia unui suc de gutui este un remediu pentru răceală, gripă (infecţii de sezon) şi încetineşte procesul de evoluţie al microelemntelor care favorizează hepatita.

Un pahar de suc de gutui este recomandat zilnic, înainte de masă, timp de 30 de zile, celor care suferă de astenie, celor cu probleme respiratoriicardiacilor sau astenicilor.

Susbtanţele pectice din gutui sunt esenţiale în reducerea colesterolului!

Articole similare