vegis.ro%20
kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
vegis.ro%20
Marketin online

Marketing pe Internet

De articoleutile - sâmbătă august 13, 2016

În timp ce mulţi dintre noi găsim anecdota amuzantă, există şi o categorie care nu va schiţa nici cel mai mic zâmbet la auzul ei, ci dimpotrivă va fi cuprinsă de panică. Este vorba de companiile din lumea afacerilor, pentru care schimbările de direcţie din anumite industrii nu anunţă veşti bune. Mai ales dacă se petrec în „mare viteză”.

În lumea afacerilor, schimbările de direcţie sunt adesea şocant de rapide. Cu o tradiţie de aproape un secol, se gândeau oare companiile de telefonie fixă că Internetul şi telefonia online le vor pune existenţa sub semnul întrebării în doar câţiva ani? Iar ritmul în care apar noi tehnologii şi, la scurt timp, noi servicii comerciale nu dă semne de oboseală. Dimpotrivă.

Cu toate acestea, speranţe există pentru a „regăsi direcţia” – iar singurul care le poate indica companiilor un sens de direcţie este un nou tip de marketing – adaptat noilor vremuri împânzite de Internet şi tehnologii digitale. Marketingul online – fără de care nu se poate face comerţ electronic – poate readuce firmele pe linia de plutire.

Philip Kotler prevestea în cartea sa „Cum să creăm, cum să câştigăm şi cum să dominăm pieţele” că „în deceniul care vine, marketingul va fi reproiectat de la A la Z. Există puţine motive care să ne facă să ne îndoim că pieţele şi marketingul vor opera după principii destul de diferite în primii ani ai secolului 21. Succesoare a Societăţii Industriale, Economia Informaţiei va penetra şi va schimba aproape fiecare aspect al vieţii noastre… o companie nu mai are nevoie să ocupe spaţiu. Ea poate fi virtuală şi se poate afla oriunde”. Iar acest lucru îi va aduce, aşa cum vom vedea în această parte, numeroase beneficii.

Afacerile online sunt afaceri care avansează cu viteza luminii, iar dacă vrei să rămâi în plutonul fruntaş, trebuie să ai acces la informaţii de ultimă actualitate.

Deşi am fi înclinaţi să credem că am început deja să vorbim despre o altă lume, nu trebuie să uităm că aceasta, deşi virtuală, este totuşi o lume a afacerilor. Iar lumea aceasta este guvernată de un principiu pe cât de simplu, pe atât de
fundamental:
        „este uşor să obţii profit dacă ştii ce faci!”

Principiu care – dacă aruncăm o privire asupra site-urilor prezente în peisajul cibernautic românesc şi nu numai – nu se aplică în cel puţin 90% din cazuri. Tot 90%, dar de data aceasta din persoanele care iniţiază o afacere online nu ştiu prea multe despre cum anume se gestionează o astfel de afacere. Şi ce este mai rău, 90% din persoanele care vând sau oferă informaţii şi sfaturi pe Internet o fac sub dictonul „să vindem totul, ce contează cum şi cui”.

Ei bine, tocmai aici intervine şi rolul marketingului online! Aşadar ca să parafrazăm citatul de mai sus, „este simplu să obţii câştiguri dacă ştii să faci marketing online!” Sau e-marketing, marketing electronic, cybermarketing,  Internet marketing, spuneţi-i cum doriţi sau cum vă este mai uşor, atâta timp cât ţineţi cont de faptul că această activitate nu înseamnă (aşa cum cred multe din firmele româneşti din mediul real şi virtual) să vinzi cu orice preţ. Motivul? Gândiţi-vă numai la următorul sfat:
 „profitul tău depinde de cumpărător!” – Peter Drucker.

Ori, dacă nu îl serviţi pe cumpărător, atunci slujba voastră este să serviţi pe cineva care să facă acest lucru. Ca atare, indiferent cum îl veţi denumi, marketingul desfăşurat în lumea virtuală trebuie să fie orientat spre consumator şi spre nevoile acestuia. Din acest motiv, pentru a înţelege mai bine ce anume înseamnă marketingul online, oferim în continuare următoarea definiţie (Dave Chaffey, 2004):

Marketingul online – orientat spre consumator –
• Presupune utilizarea tehnologiilor digitale care formează canale de tip online (pagini web, e-mailuri, baze de date,
plus televiziune digitală, mobilă sau fără fir)
• Pentru a susţine activităţile de marketing având drept scop atragerea şi reţinerea de consumatori
• Printr-o mai bună cunoaştere a consumatorilor (stabilirea profilurile acestora, a comportamentele de cumpărare, a
valorilor şi criteriilor de loialitate ş.a.), oferind astfel servicii integrate de comunicaţii online care să se potrivească nevoilor consumatorilor.

Biblia spune că atunci când un „orb conduce alt orb, ambii vor cădea în prăpastie”. Probabil că zicala îşi găseşte o şi mai mare aplicabilitate în ciberspaţiu – care în ciuda dezvoltării în mare viteză, rămâne totuşi un tărâm pe care mulţi se aventurează, însă puţini ştiu ce îi aşteaptă sau ce au de făcut acolo. Aşadar, dacă veţi fi şi voi atraşi de mirajul WWW-ului, este bine să vă luaţi şi un ghid pentru a evita „prăpastia”.

Aici ne-ar plăcea să credem că intervine şi rolul celor scrise în continuare. Informaţia oferită în acest capitol – reunită sub formă de date, concepte de marketing, tehnici, strategii, exemplele şi studiile de caz despre marketingul
online – se doreşte a fi micul vostru ghid referitor la modul în care puteţi realiza marketingul propriului site Internet cu paginile lui componente.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare