vegis.ro%20
kurtmann.ro%20
bestkids.ro%20
vegis.ro%20
Marketin online

Opţiuni online pentru produsul îmbunătăţit

De articoleutile - vineri octombrie 14, 2016

Capacitatea de a oferi interactivitate şi informaţie mai detaliată prin intermediul Internetului este esenţială pentru a intensifica/spori oferta online de produs îmbunătăţit. Instrumentele de selecţie a produsului pot ajuta la plierea produsului pe placul consumatorului. Spre exemplu, Epson  utilizează instrumente interactive pentru a permite cumpărătorilor să selecteze cea mai bună imprimantă dorită de ei, prin activarea unor opţiuni precum
calitatea sau viteza imprimantei.Aceste opţiuni conduc la o apreciabilă economie de timp, întrucât permit reducerea numărul de imprimante disponibile de la peste 20 de tipuri la un număr mult mai uşor de mânuit. Smith şi Chaffey (2001) enumeră aceste opţiuni online legate de un produsul îmbunătăţit: servicii add-on cum ar fi ambalarea cadourilor pe Amazon.com, sau oferirea de către Pepsi a unor interviuri cu David Beckham prin intermediul E-newsletter-ului sau a paginii Web proprie; premii, mărturii, o listă a clienţilor, garanţii, restituiri de bani, serviciul clienţi. Într-un cuvânt, încorporarea oricăror altor instrumente care să-i ajute pe utilizatori în timpul utilizării produsului.

Internetul oferă de asemenea ample oportunităţi pentru apropierea companiei de clienţii săi. Un umil buton de Feedback poate aduce cu sine o uimitoare cantitate de informaţie extrem de utilă. Mai mult chiar, prin analizarea emailurilor primite de la clienţi, dar şi prin alte canale, companiile pot oferi o informaţie mult mai actualizată şi mai pertinentă despre produse. Spre exemplu, compania aeriană easyJet  a elaborat o bază de date cu întrebările cele mai des adresate (FAQ) alcătuită prin analiza a sute de mii de întrebări primite online.

Este limpede că marketingul tradiţional este privat de astfel de oportunităţi, sau cel puţin absenţa Internetului îngreunează aplicarea unor asemenea tehnici. În schimb, multe din tehnicile de cercetare ale marketingului tradiţional pot fi aplicate cu succes online, pentru a afla mai multe despre preferinţele legate de produse. Focus grupurile online pot fi folosite pentru a ajunge la consumatori care poate nu au timp sau sunt la o distanţă mult prea mare pentru a participa într-un focus grup convenţional. Anchetele online pot fi folosite pentru a evalua satisfacţia clienţilor. Noile tehnici pot fi de asemenea folosite.

De exemplu, instrumente de analizare a web-logului, sau studiul tendinţelor Web pot servi la evaluarea nivelurile de interes a consumatorilor în diferite produse sau caracteristici ale acestora, sau site-uri independente de comentarii, cum este Epinions , utilizate pentru a măsura satisfacţia pe care o resimte consumatorul online.

Şi nu în ultimul rând, Internetul poate ajuta la dezvoltarea mai accelerată a noilor produse. Informaţiile pot fi distribuite prin intermediul instrumentelor de colaborare de tip extranet, cum ar fi Open text Livelink. Astfel, feedback-ul primit de la consumatori poate fi adunat şi difuzat mai rapid între companie şi partenerii de afaceri ai acesteia.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare