Antreprenoriat

Cum să vă păstraţi clienţii aproape în vremuri de criză!

De articoleutile - miercuri martie 25, 2020

Antreprenoarea Barbara Corcoran a supravieţuit multor situaţii neprevăzute, ea a împărtăşit învăţămintele pe care le-a tras din toate aceste crize prin care a trecut de-a lungul anilor, oferind totodată şi o serie de sfaturi pentru proprietarii de afaceri care se întreabă cum să ducă lucrurile înainte, în timp ce coronavirusul continuă să provoace atât de mult incertitudine şi instabilitate.

Profită de perioada de tăcere

De fiecare dată când a existat o criză cu impact asupra afacerilor, Corcoran a observat că pentru o perioadă lungă se aşterne tăcerea. „Este firesc să vă simţiţi paralizaţi în această perioadă. Poate că afacerea voastră – cu o vechime chiar şi de câteva săptămâni – aşa cum o ştiaţi, nu mai există. În timpul crizelor trecute, Corcoran spune că oamenii deştepţi au profitat de această tăcere. „Nu aşteptaţi în linişte ca economia să vă returneze pierderile. Pregătiţi-vă activ pentru asta.

Corcoran îi sfătuieşte proprietarii de afaceri să folosească această perioadă neaşteptată pentru a se gândi la viitor şi să ţintească sus: „Pe cine doriţi ca viitori clienţi? Cum arată ţinta voastră? Puteţi aranja reţelele de socializare, platformele de prezentare sau site-ul web? Pe cine veţi angaja?”. Ea crede că o criză economică este o şansă pentru antreprenori să se inspire şi să lucreze la un plan pentru anul următor.

Începeţi să negociaţi tranzacţiile viitoare.

Corcoran crede că această criză se va încheia şi afacerile experimentate vor supravieţui. „Chiar dacă este imposibil să te gândeşti mai departe atunci când nu eşti sigur cum vei plăti chiria mâine, ea îi sfătuieşte pe proprietarii de afaceri să înceapă să lucreze la oferte convenabile. De pildă, pe o ascultătoare, care i-a transmis că are un business bazat pe organizarea de evenimente, şi toţi clienţii şi-au anulat sau amânat evenimentele, iar veniturile ei s-au prăbuşit, Corcoran a sfătuit-o să nu deznădăjduiască, ci să meargă direct la hoteluri şi să înceapă să negocieze tarife de nerefuzat pentru a rezerva evenimente în viitor.

Realizaţi o schimbare rapidă de strategie pentru a vă menţine clienţii actuali

Puteţi găsi o modalitate de a răpunde nevoilor clienţilor acolo unde sunt? Acţioneaţi rapid pentru a face ajustări. Apoi, asiguraţi-vă că toţi clienţii ştiu despre noile oferte pe care le-aţi lansat. Dacă aveţi un număr de clienţi care poate fi gestionat uşor, Corcoran vă sugerează să vă adresaţi direct fiecăruia şi să o faceţi înainte de a începe să renunţe la serviciile pe care le oferiţi. „Nu vrei să rezolvi problema şi să oferi soluţia atunci când te-au părăsit deja. Vrei să oferi o soluţie alternativă în timp ce sunt încă alături de tine.”

Multe afaceri fac deja acest lucru. Restaurantele cu stele Michelin care şi-au închis sălile oferă acum servicii de livrare. Magazinele fizice au deschis rapid platforme online. Studiourile de yoga oferă cursuri virtuale pe anumite site-uri sau aplicaţii. S-ar putea ca o schimbare de strategie să fie suficientă pentru a face o scoate la capăt şi pentru a păstra portofoliul de clienţi. Nu se cunoaşte modul în care coronavirusul va continua să schimbe economia. Dar Corcoran este sigură un lucru: economia îşi va reveni. „Dacă puteţi rezolva problemele şi planifica viitorul în timp ce alţii renunţă, afacerea dvs. poate avea şansa de a reveni mai în forţă ca niciodată.”

Articole preluat din Business Magazin.

Leave a Reply

Please Login to comment
  Subscribe  
Notify of

Articole similare